Wat valt onder de garantie?
Een device moet, volgens de wettelijke garantie, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Wel moet je het device op de juiste manier gebruiken. Wanneer het device dan binnen 2 jaar defect raakt, heb je volgens de garantie recht op gratis reparatie.
Problemen met onderstaande zaken vallen onder de 24 maanden garantie:
- microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- en/of vochtschade);
- WiFi en problemen met netwerkverbinding;
- problemen met het moederbord;
- touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer functioneert);
- knoppen op het device (met uitzondering van de touch-ID functionaliteit);
accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden).
MacBook/iMac voorwaarden:
Je hebt garantie op de hardware van het gekochte product met uitzondering van de accu en glasplaat.
Indien er binnen 24 maanden na de levering van het product zich een probleem voordoet met de hardware, neem dan contact op met onze klantenservice.
Niet inbegrepen:
Verzendkosten voor reparaties, door jou gemaakte verpakkingskosten, software installatiekosten, data herstelkosten, dataverlies, waterschade, valschade en iedere andere vorm van zelf aangerichte schade.
Op onderdelen en accessoires waar de gebruikswijze invloed heeft op het slijtageproces, geven wij een beperkte garantie van 12 maanden. Hieronder vallen de batterij, het toetsenbord, de muis en de oplader.
De accu’s/batterijen in alle iPhones van Prof PC hebben een minimale capaciteit van 85%. Indien u meent dat de accu/batterij naar verloop van tijd ‘snel’ leegloopt, dan wordt deze gratis vervangen indien binnen de garantietermijn de capaciteit is teruggelopen naar minder dan 70% van de originele laadcapaciteit. Mocht dit niet het geval zijn, maar u wilt de accu alsnog vervangen hebben is dit uiteraard ook mogelijk (tegen betaling).
Maak indien mogelijk een back-up van je bestanden, voordat je de defecte hardware naar ons opstuurt. Er bestaat namelijk altijd een geringe kans dat er tijdens de verzending iets stuk gaat of kwijtraakt. Ons advies: maak minimaal eenmaal per week een persoonlijke back-up op een externe harddisk en/of usb-stick.
Wat valt buiten de garantie?
Bij schade die veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, kan het zijn dat de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie valt. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.
Let op: Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij Prof PC.
Onderstaande punten vallen buiten de garantie:
- mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
- schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker (gebroken/gescheurde onderdelen en/of stof-/vochtschade);
- gebogen toestellen;
- gebroken simkaartlezer;
- de touch-ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton;
- gebroken cameralens;
- beschadigde of vieze laadconnector;
- loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex;
- loslatende coating bij Retina Macbook schermen;
- refurbished iPhone 7 (plus) / iPhone 8 (plus) toestellen zijn niet per definitie waterdicht en geven wij dus géén garantie op de waterdichtheid;
- bij iPhone 7 (plus) / iPhone 8 (plus) toestellen is de homebutton niet te repareren, dus geven wij geen garantie op de homebutton.